Neskutečný Casale, Macháček průběžně sedmý!

Po dni odpočinku, čekala na účastníky etapa vedoucí z Rijádu do Dawadmi (700 km/401 km) v doposud nepoznaném terénu. První stovka kilometrů byla o dunách a přinesla mimořádné nároky především na navigaci.

Prach, díry a kamení

Jak konstatoval obhájce titulu Josef Macháček v cíli, jednalo se o jednu z doposud nejtěžších etap. „I když jsme relativně vyrazili odpočatí, bylo to hodně těžké. Etapa nabídla kombinaci spousty prachu, děr, kamení, k tomu opravdu těžká navigace. Jsem rád, že jsme dojeli včas, bojovat v dunách 200 km za tmy, se nám opravdu nechtělo,“ hodnotil průběžně sedmý jezdec celkového pořadí. „I když jsme dělali již tradičně dva defekty, udrželi jsme se v první desítce, zatím sedmé místo není špatné. Can – Am opět skvělý, jenom to bude chtít důkladnou kontrolu, protože technika dostala strašně zabrat.“

Fantastický restart

Mezi hrdiny sedmé etapy se bezpochyby zařadil Ignacio Casale, který po startu z posledních pozic dokončil etapu na osmém místě.„Opět se ukázalo, jaký je to profesionál, šel do toho s tím, že má snad nějaký dluh vůči mechanikům, kteří dělali dva dny a tři noci na jeho autě. Do cíle dorazil úplně rozbitý,“ potvrdil týmový šéf Martin Koloc. „Je vidět, že pokud funguje technika, máme na to závodit hodně nahoře. A to jsme nasadili komponenty, které jsme chtěli původně použít až v rámci zahájení příprav na Dakar 2023. Uvidíme, jak zítra, kdy bude mít Ignacio podstatně lepší startovní pozici. Dnes kluci startovali hodinu a půl po nejlepších, osmé místo je nepředstavitelný výsledek.“

Palubní mechanik Tomáš Šikola hovořil po dojezdu o plné palbě. „Vím, že se opakuji, ale zase jsme zrychlili. Ignacio jel po startu na krev, netuším, jestli jsme nestanovili rekord v počtu předjetí aut během jediné etapy. Někdo tvrdil, že jsme předjeli 45 kusů, sentinel a klakson v permanenci. Když ještě vezmu v potaz, že se celou dobu prášilo…Navigátor Alvaro fungoval jako mašina, skvělá práce.“ Posádka byla rovněž svědkem několika nehod. „Jeli jsme kolem dvou do sebe zaklíněných speciálu, Can – Am, byla tam helikoptéra. Na konci to bylo hodně nebezpečné, do dun jsme vjížděli za tmy.“

„Máme za sebou mimořádně těžkou rychlostní zkoušku, startovali jsme z 250 místa. Nemyslím si, že jsem jel někdy na Dakaru etapu, během které jsem předjel účastníky všech kategorií. Posledních čtyřicet kilometrů jsme dojížděli za tmy, bylo to hodně těžké a nebezpečné. Osmé místo je vzhledem k okolnostem skvělé, a když jsem podíval na ztrátu na Kamazy a Lopraise, prvně jsem tomu skoro nevěřil. Zítra jedeme z osmého místa, máme jasnou strategii. Budeme útočit, útočit a útočit. Na tom, že chceme vyhrát etapu, se nic nemění,“ neskrýval ambice hrdina sedmé etapy, Ignacio Casale.

Neskutečný Casale, Macháček průběžně sedmý!Neskutečný Casale, Macháček průběžně sedmý!Neskutečný Casale, Macháček průběžně sedmý!